Veelgestelde vragen
Top 10 meest gestelde vragen
  • -
    Is het mogelijk om bij einde contract de winterbanden over te nemen?
    Dit is niet mogelijk. De auto wordt overgenomen met de wielen en banden welke op het moment van overname gemonteerd zijn en in de staat waarin deze verkeren.
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    EF4A194F01161324C125767B0035EBBF
  • -
    Zijn er aanbiedingen voor berijders van een LeasePlan-auto?
    Op onze website staan regelmatig diverse aanbiedingen (Driver Deals). Tevens worden er klik- en win acties georganiseerd waaraan u kunt deelnemen via Mijn LeasePlan.
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    3CCB10CEE80E02D0C1257A68002A300B
  • -
    Wie mag er in de leaseauto rijden?
    Wat betreft LeasePlan mag met uw toestemming iedereen in de leaseauto rijden. Uiteraard dienen zij in bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs. U blijft als de bij ons geregistreerde berijder van de auto wel verantwoordelijk voor het voertuig, ook bij schade.

    Uw werkgever bepaalt uiteindelijk wie er in de leaseauto mag rijden. Kijk in de autoregeling van uw werkgever wat hierover de afspraak is. Indien u geen autoregeling heeft, kunt u dit navragen bij uw wagenparkbeheerder.
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    EC5DF1BBDED0BE86C125767B0035EBD1
  • -
    Hoe meld ik een schade aan mijn leaseauto?
    Schade aan uw leaseauto dient binnen 48 uur bij LeasePlan te worden gemeld. Schade melden kan via onze website of via de Mijn LeasePlan App.
    Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende:

    • Bij eenzijdige schade hebben wij geen Europees schadeformulier nodig. In specifieke gevallen kan het zijn dat LeasePlan hier alsnog om vraagt.

    • Probeer bij een tweezijdige schade (met uw telefoon) een foto te maken van het voertuig van de tegenpartij inclusief kenteken. Deze foto('s) kunt u eenvoudig toevoegen in uw schadedossier via Mijn LeasePlan.
    • Bij inbraak- en diefstalschade dient u aangifte te doen bij de politie via www.politie.nl
    • Bij diefstal van het voertuig dient u per direct telefonisch contact met ons op te nemen: +31(0)36 527 2727

    Het schadeformulier en aangifte rapport kunt u eenvoudig uploaden via Mijn LeasePlan ("Bijlagen schade melden") of per e-mail zenden naar lbs@leaseplan.nl
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    2E5EC76E6E983F07C125769400451C93
  • -
    Wat zijn de regels bij het inleveren van een leaseauto?
    Via onderstaande link naar onze webpagina vindt u alle relevante informatie over het inleveren van uw leaseauto.

    Lever de auto altijd compleet in. Raadpleeg daarom de richtlijnen in Mijn LeasePlan of op de website via onderstaande link. Daarop staan de in te leveren accessoires. Voor zaken die niet bij de auto aanwezig zijn worden kosten doorberekend aan de werkgever. In het geval van Private Lease worden eventuele kosten direct bij u in rekening gebracht.

    Wilt u uw leaseauto eerder of later inleveren dan de einddatum van het leasecontract? Informeer voor de mogelijkheden bij uw wagenparkbeheerder of in het geval van Private Lease bij privatelease@leaseplan.nl
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    93EE1097393F6D21C125767B0035EBAE
  • -
    Wanneer moet ik schade aan mijn leaseauto laten herstellen?
    Als berijder van een LeasePlan auto heeft u een schademeldingsplicht. Geen reparatieplicht. De schade kunt u online bij ons melden. Vervolgens zullen wij met u afstemmen of schadeherstel noodzakelijk is.
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    934D4E0D0662CCD8C125769400451C25
  • -
    Welke documenten moet ik meenemen als ik met de leaseauto naar het buitenland ga?
    1. In het buitenland moet u uw kentekenbewijs bij u hebben.
    2. De groene kaart is niet verplicht binnen de landen van de Europese Unie.
    3. Voor de inzet van een huurauto in het buitenland, dient u uw rijbewijs en/of creditcard bij u te hebben. Op de website van de ANWB vindt u informatie over landspecifieke (extra) documenten of regels zoals bijvoorbeeld een tolwegvignet.
    4.Een machtigingsformulier van LeasePlan is wenselijk voor alle landen binnen Europa.
    5. Voor Marokko, Turkije en Oekraïne is een machtiging verplicht. U vraagt de machtiging aan bij LeasePlan via uw Mijn LeasePlan account. Deze machtiging wordt gelegaliseerd door de Kamer van Koophandel en krijgt u thuis gestuurd. Deze dient u te legaliseren bij het consulaat. Voor een reis naar Marokko dient u het document ook te laten legaliseren bij het ministerie van buitenlandse zaken.

    Bent u niet in het bezit van één van deze documenten, regel dit online via onze website of Mijn LeasePlan.
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    891744AF0CEFA4E9C125767B0035E660
  • -
    Waar kan ik de app van LeasePlan vinden?
    Leasezaken regelt u makkelijker dan ooit met de app van LeasePlan!

    Met uw Mijn LeasePlan gebruikersnaam en wachtwoord kunt u uw gegevens raadplegen en bijwerken. Bij pech of schade helpt de app u snel en doelgericht uit de brand. Tevens vindt u er direct de juiste contactgegevens en achtergrondinformatie om LeasePlan te bereiken, 24 uur per dag.

    De app is beschikbaar in de App Store en in Google Play.

    Voor meer informatie zie onze informatie-pagina
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    8C6ED061A5DC5C92C1257AE7004C3F7C
  • -
    Wat is mijn fiscale bijtelling?
    Dit kunt u berekenen via de fiscale bijteller op de website.
    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    FC652E6BC7C2FD72C125767B0035E91F
  • -
    Hoe vraag ik een no claim verklaring / schadevrij rijden verklaring aan?
    U kunt een schadevrij rijden verklaring aanvragen in uw LeasePlan account. Via 'Mijn documenten/passen' vindt u deze optie bij 'Diverse documenten'. Indien deze optie niet mogelijk is via uw LeasePlan account, heeft uw werkgever ervoor gekozen de verzekering elders onder te brengen en kunt u bij de verzekeraar een verklaring opvragen. Indien u geen LeasePlan account heeft kunt u een mail richten aan lbs@leaseplan.nl met daarin; de gereden kentekens, adres waar u destijds op woonachtig was, en het adres waar u nu op woonachtig bent.

    Indien wij het document niet voor u kunnen opmaken sturen wij u hier een bericht over. In elk ander geval kunt u het document binnen 10 werkdagen op het door u opgegeven woonadres verwachten.

    Bent u tevreden met het antwoord?
    Bedankt voor uw feedback!
    Stuur uw bevinding naar LeasePlan Direct Partner.
    D20143C2CD91D96CC125767B0035E9D0
Tip:
  • - Zoek op één of maximaal twee trefwoorden.
  • - Vermijd complete vragen zoals bv. "waar vind ik informatie over bijtelling", maar zoek op "bijtelling".